Gaziantep Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü Konferans Salonu’nda, Üniversitemiz ve Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğiyle, 9 -13 Şubat 2009 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan “Temiz Enerji Teknolojileri Kursu” başladı.
Kurs Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Kanoğlu, kursun ilk ve ortaöğretim fen grubu öğretmenlerine yönelik olarak gerçekleştirilerek, TÜBİTAK desteği ile düzenlendiğini ifade etti.
Prof. Dr. Kanoğlu, “Enerji alanında bilimsel proje yönetme ve bilim danışmanlığı yapabilme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla, temel ve güncel enerji konuları ile gelişmelerinin anlatıldığı bir kurs düzenliyoruz. Dersler; Ege, Niğde, Çukurova, Harran ve Üniversitemizin bu konuda uzman eğitimcileri tarafından verilecek. 32 kursiyerin katıldığı ve Termodinamik – Temel Kavram ve Yasalar, Yenilenebilir Enerji Sistemleri, Çevre Kirliliği ve Küresel Isınma, Enerji Verimliliği / Tasarrufu Metotları, Popüler Enerji Konuları, Enerji Deneyleri, Enerji Projeleri, Proje Yönetimi alanlarında verilecek” ifadesinde bulundu.
Kanoğlu, “İlk ve ortaöğretim çağında bulunan öğrencilerin eğitilip bilinçlendirilmesi için öncelikle onlara enerji konusunda temel bilgileri öğreten Fen Bilgisi öğretmenlerinin, bilgi ve bilinç düzeylerinin bir kurs yardımıyla arttırılması yararlı olacaktır. Enerji konusunda temel prensiplerin öğretildiği, yenilenebilir enerji teknolojilerinin anlatıldığı, hali hazırda dünyada teknoloji geliştirilen güncel enerji projeleri hakkında bilgilendirildiği, enerji verimliliği / tasarrufu metotlarının öğretildiği bir kurs yardımıyla öğretmenlerin, bilimsel proje yönetme ve bilim danışmanlığı yapabilme becerilerinin üst seviyelere çıkarılması mümkün olacaktır” diye konuştu.
Öğrencilere danışmanlık yapan öğretmenlerin temel konularda iyi bir donanıma sahip olması gerektiğini belirten Kanoğlu, “Ortaöğretim çağında öğrenciler tarafından yapılan ve Fen Bilgisi öğretmenlerinin yönettiği projeler arasında enerji kullanımına ve enerji alanında yeni teknolojilere yönelik olanların sayısı çok fazladır. Bunun için öğrencilerin doğru yönde ve bilimsel temel yasalara aykırı olmayan yaratıcı projelerde çalışmalarının sağlanması için öğretmenlerinin donanımlı olması gerekmektedir” ifadesinde bulundu.