Gaziantep Üniversitesi Yönetim ve Kariyer Topluluğu tarafından, Üniversitemiz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Konferans Salonu’nda, “İş İletişiminde Meta Model” konulu konferans düzenlendi.
Konferansa konuşmacı olarak katılan Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Servet Demir, NLP hakkında bilgi verdi.
Bireylerin kendi alanlarında ki başarılarının ortaya çıkmasında ve kendilerini keşfetmesinde, NLP’nin çok önemli olduğunu belirten Demir, uygun ses tonu ve sözcüklerle beynin çok rahat bir şekilde programlanabileceğini ifade etti. Demir, günümüze kadar NLP hakkında birçok araç geliştirildiğini kaydetti.
İletişimde meta modelinin, gizli veya bilinçsiz bilginin üstünü açmaya yarayan bir araştırma yolu olduğunu vurgulayan Demir, böylece iletişimin bütünüyle anlaşılabileceğine dikkat çekti. Demir, meta programların bireylerin çevrelerinde dikkat ettikleri şeyleri etkileyen ve davranışları yönlendiren kalıplar olduğunu belirtti.
Demir, “Uyum insanları etkilemekte kullanılan en etkin yollardan birisidir. Uyum temelde karşınızdaki insanlarla aynı dili konuşuyor olmanızdır. Dışarıda duyduğunuz bir olay, silme, bozma, genelleme, gibi filtrelerden geçerek insanın beyninde içsel temsile gelir. Daha sonra bu olayda kişinin davranışlarını etkiler” şeklinde konuştu.
NLP’nin iş, eğitim, kişisel gelişim, psikoloji gibi birçok alanda kullanıldığını vurgulayan Demir, “Proaktif bireyler; eylemi hemen başlatır. Beklemeyi sevmezler. Eylemle motive olurlar. Yeni ürünleri genellikle böyle insanlar pazarlar. Reaktif bireyler ise; var olan düzeni sürdürürler. Ne bir adım ileri ne bir adım geri giderler. Durumu anlamaya çalışırlar. Önemli olan kişiliğinizin hangisine yakın olduğunu keşfedip, doğru adımı atmaktır” ifadesinde konuştu.
Demir, “Yaklaşmacı insanlar için ürünü ve hizmeti satın aldıklarında neler kazanacakları önemlidir. Uzaklaşmacı insanlar için ise, ürünü ve hizmeti aldıklarında hangi zorluklardan kurtulacakları önemlidir veya almadıklarında hangi zor durumlarda kalacakları etkili olmaktadır” diye konuştu.