Gaziantep Üniversitesi (GAÜN) Mühendislik Fakültesi Konferans Salonu’nda, Temsa Global Şirketi Pazarlama ve İnovasyon Müdürü Mert Umut Özkaynak tarafından “Pazarlama ve İnovasyonda Strateji” konulu konferans verildi.
GAÜN Endüstri 4.0 Topluluğu tarafından düzenlenen konferansta Özkaynak, Gaziantep’in Türkiye’nin en iyi girişimcilerinin barındığı bir şehir olduğunu belirterek, öğrencilere Gaziantep gibi girişimci olmaları ve girişime imza atmaları tavsiyesinde bulundu. Pazarlama ve inovasyonun hayatın her yerinde olduğunu kaydeden Özkaynak, fikirleri ürüne dönüştürürken o ürünün nasıl pazarlanacağıyla, nasıl fiyatlanacağı, stratejik olarak 5 yıllık bir satış modelinin nasıl oluşturulacağı konusunda katılımcıları bilgilendirdi. Steve Blank’in ‘Yalin Kanvas’ metodundan örnekler sunan Özkaynak, bir girişimin başarılı olması için zamanlama, ihtiyaçlara uygun ürünler üretme ve müşteriye gitme kavramlarının çok önemli olduğunu vurguladı.
Bir girişimin başarılı olması için en temel kavramın zamanlama olduğunu ifade eden Özkaynak konuşmasını şöyle sürdürdü: “Girişiminizin zamanlamasını doğru yapmıyorsanız başarılı olmasına imkan yok. Bu bilimsel, istatistiksel bir kanıt. Bir fikri doğru zamanda ürüne dönüştürürseniz başarılı olursunuz. Diğer vurgu yapmak istediğim konu ise; insanlar ürünlerde teknolojinin artmasıyla birlikte ürünün daha değerli olduğunu düşünüyor ve ürününün maliyetini artırıyor. Pazara sunduğunda yüksek satış fiyatla sunup başarısızlıkla sonuçlanıyor. Teknolojiden daha önemli olan sizin ihtiyacınızı gidermesi. Önemli ihtiyaçların giderildiği ürünler başarılı oluyor. Sizler yeni bir ürün yaparken o ürünün içerisine bir sürü şey koyun ama öncelikle hedef müşteriyi anlamak ve müşterinin ihtiyaçlarını gidermek çok önemli.”