Gaziantep Üniversitesi (GAÜN) İslahiye Meslek Yüksekokulu sosyal ve kültürel etkinlikleri kapsamında personel ve öğrencilere yönelik Yüksekokul Part-time Öğr. Gör. Ayten Kılıç tarafından “Tüketici Etnosentrizminin Satın alma Kararlarındaki Rolü” konferansı verildi.
Part-time Öğr. Gör. Kılıç, konferansta yaptığı konuşmada tüketici etnosentrizminin; menşe ülke etkisi, algılanan kalite, marka bağlılığı ve gösteriş amaçlı tüketim ile ilişkisi hakkında bilgi verdi. Öğr. Gör. Kılıç, Türk tüketicilerinin yabancı ülkelerde üretilen ürünlere kıyasla Türkiye’de üretilen ürünleri daha çok satın aldıklarını belirterek, Türk yapımı ürünleri yabancı ürünlere göre daha kaliteli bulduklarını, marka bağlılığının ve gösteriş amaçlı tüketimin ise tüketicilerin etnosentrizm düzeyini düşürdüğünü ifade etti.
İslahiye Meslek Yüksekokulu konferans salonunda düzenlenen konferansın sonunda, Öğr. Gör. Kılıç, personel ve öğrencilerin sorularını yanıtladı. Yüksekokul Müdürü Yrd. Doç. Dr. H. Ahmet Deveci tarafından Ayten Kılıç’a teşekkür belgesi takdim ederek, bu tarz konferansların öğrencilere büyük katkı sağladığını ve konferansların seri bir şekilde yapılmaya devam edileceğini söyledi.