Gaziantep Üniversitesi Rektörlüğü tarafından, “Gaziantep’in Eğitim Sorunları: Önceliklerimiz” adlı eğitim çalıştayının değerlendirme toplantısı, Üniversitemiz Uygulama Otelinde yapılan toplantıyla sona erdi.
“Çalıştayda, son derece önemli sorunlar tespit edilmiş, sorunlara çözüm önerileri getirilmiş ve öncelikler belirlenmiştir” diyen Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Prof. Dr. Tokay Gedikoğlu, “Bundan sonraki aşamada gurup başkanlarının sunmuş olduğu özetler çerçevesinde bir çalıştay kitapçığı oluşturmayı planlıyoruz ve orada da çalıştayımız tüm boyutlarıyla ortaya çıkacaktır ve bu doğrultuda gerekli adımlar atılacaktır” dedi.
Talim Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Zübeyir Yılmaz, “İlk defa eğitimin bütün paydaşlarını bir araya getiren, Üniversitenin öncülüğünde, rehberliğinde o ilin sorunlarına el koymak adına böyle kapsamlı bir çalıştay yapıldı. Bu çalışma diğer illerimize de örnek olacaktır. Bu çalıştay da eğitimin bütün sorunlarına çözüm bulmak mümkün değil ama sorunun tespit edilmesi ve bu sorunun çözümü için odaklanmak sürekli bu çözüm için çalışmak, takip etmek, azmetmek, sorunun çözümlenmemesi için hiçbir neden yoktur. Bir damla su bile sürekli düştüğünde altındaki taşın nasıl aşındırdığını çok iyi biliriz. Eğitim de öyledir. Yalnızca birkaç toplantıyla veya orada sunulan önerilerle halledilecek bir şey değildir. Önemli olan sürekli azimle ne yaptığını bilerek, sorunları tek tek ele alıp, üzerine giderek sorunlar çözülür. Paydaşların bir araya gelerek, odaklanılarak sorun çözülür. Bunu da Gaziantep’te görmekten son derece mutluyuz” diye konuştu.
Orta Öğretim Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Ethem Yaman, “Burada dile getirilen ve alt gurupların dile getirdiği sorunların büyük çoğunluğu Türkiye’nin genel eğitim sorunları çerçevesindedir. Gaziantep’i Türk eğitim sisteminden ayrı düşünmek mümkün değildir. Dolayısıyla genel anlamdaki sorunların Gaziantep’e de yansıması doğaldır” diye konuştu.
Yaman, “Özel eğitim-öğretim faaliyetlerinin beş temel unsuru vardır. Fiziki mekân, donatım, öğretim programları, öğretmen ve öğrencidir. Bu beş unsur örgün eğitimimizin olmaza olmazları arasında yer alır. Bu yapının omurgasını öğretim programları oluşturmakta. Ne kadar mükemmel fiziki mekân yaparsak yapalım, ne kadar mükemmel teknik donatımla donatalım, ne kadar çok mükemmel öğretim programı yaparsak yapalım, bütün bunların öğrencilerimizin gelişmesi ve yetişmesi noktasında temel unsuru öğretmendir. Öğretmenlerimizi temel unsur olarak dikkate almazsak, öğretmenlerimizi göz ardı edersek, hiçbir noktaya varmamız mümkün değildir” diye konuştu.
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdür Yardımcısı Timur Şenkoğlu, “Bu çalıştayla akademisyenlerle icra edenler bir araya gelerek birleştiler. Kurulan üst kurulun problemin yüzde 50’sini çözdüğüne inanmaktayım. Bu üst kurulun bir takvime bağlanmasında ve süreklilik kazanmasında fayda vardır. Öğrencilerle ilgili olarak Türkiye’nin birçok ilinde uyguladığımız çocuk dostu okul diye bir projemiz var. Öğrenciyi merkeze alan ve yönetimde katılımı içeren bir anlayış içeriyor. Bu proje birçok problemi içine alabilecek ve çözebilecek bir yapısı vardır. Bütün okullarda uygulanarak, Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından bir büro oluşturulması ve takip edilmesi ve alt hizmetlerin götürülmesi problemleri asgariye indirecektir” ifadesinde bulundu.
“Farkındalık meydana getirmek çok önemlidir” diyen, İl Milli Eğitim Müdürü Süleyman Şişman, “Ümit ediyorumki bu çalıştay, Gaziantep’te bir ilk olması dolayısıyla Gaziantep Üniversitemizin, Milli Eğitiminin yeniden bir farkındalık oluşturmasında bir başlangıç olduğuna inanıyorum. Farkında olmak problemi çözmeye, problemi tanımaya ve ona teşhis koyup, çözümler aramaya önemli bir etmendir. Bu konuda küçük bir rüya anlatmak istiyorum. Vatandaş rüyasında kitapla konuşuyormuş. Kitap demiş ki, bana öyle bakma beni oku ben kitap olduğumun farkına varayım, sen de insan olduğunun farkına var. Gaziantep’te bu çalıştayla bu farkındalık yerine getirilmiştir” diyerek, mutlaka değişmek, buna bağlı olarak gelişmek zorundayız şeklinde konuştu.