Gaziantep Üniversitesi Bilişim Kulübü tarafından İnşaat Mühendisliği Konferans Salonu’nda İnternet Teknolojileri Derneği Başkanı ve Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Akgül’ün konuşmacı olarak katıldığı “İnternet, Bilgi Toplumu ve Türkiye” adlı konferans verildi.
Türkiye’nin 15 yıldır internet kullandığını söyleyen Doç. Dr. Akgül, dünyadaki hiçbir teknolojinin internet kadar etkili ve hızlı olmadığını belirtti. İnternetin ilk önce bilim adamları için başladığını ifade eden Akgül, internetin e – kütüphane olarak ön plana çıktığını kaydetti. Akgül, “Yaşamda ne varsa internette de o var. İnternetin meydana çıkmasıyla etkileşim, zaman ve mekânın önemi azaldı, bireysel gelişim olanakları arttı, matbaa, gazete, radyo, tv, eglence ortamı, reklâm ortamı, ticaret ortamı gelişmeye başladı” diye konuştu.
İnternetin bilişim sektörü için çok önem ifade ettiğini belirten Akgül, tutarlı politikaların gerekli olduğunu ve kitlelerin harekete geçmesinde önemli bir rol oynadığını söyledi. Türkiye İstatistik Kurumu’nun araştırmalarına göre kırsal kesimlerde kadınların yüzde 10’unun internet kullandığını vurgulayan Akgül, insanların internet kullanımıyla bireysel gelişimin önünü açtıklarını ifade etti.
Katılım, demokrasi ve internetin etkisini anlatan Akgül, anti – global hareket internetin çok etkin olduğunu ve küçük gruplarında kendi aralarında haberleşmeyi sağladığını kaydetti. Strateji oluşturma yayma ve ikna konularında da kullanıldığını söyleyen Akgül, bilgisayarlaşamanın internet olmadığı zaman gerçekleşmeyeceğini vurguladı.
Türkiye’nin internet kullanımında dünya ortalamasına yakın olduğunu ifade eden Akgül, dünyada ise 1.4 milyar insanın internet kullandığını belirtti. İnternetin kullanılma sebeplerini anlatan Akgül, “İnternet günlük hayatımızda en çok kullandığımız araçların başında gelmektedir. E-Mail ve mesajlaşma rakamsal olarak en yüksek sebeptir. Site trafiklerinden de anlaşıldığı gibi eğlence içerikli, oyun, müzik, iş ve ihtiyaçlar, bankacılık, haber, alışveriş, araştırma ve diğer içerikler için kullanılıyor. Reklam oranı olarak değerlenen sayfa oranı yüzde 6 iken, internette bir kullanıcı günde ortalama 30 tane sayfayı ziyaret ediyor” şeklinde konuştu.